Followers

Sunday, July 1, 2012

Menentukan Nanas Manis Atau Masam

Aiseh lama pulak tak update blog kan :)
hemm..

Tadi pagi sempat jugaklah pegi tamu sekejap..hehe
Tapi nak cepatt jer sebab jam 8 ayah ada kelas..
Dah tetiap minggu beli nanas dan tahu juga la sikit sikit macam mana nak menentukan sama ada nanas itu manis atau tak.. :)
Dengan bantuan mama dan pengalaman sendiri la kengkononyer :)..
hheheh..

Okey,

1) Nanas Masam

a)"Mata" nanas kecik kecik..maksudnya, petak petak dekat buah dia tu bersaiz kecil..
b)Bau nanas masam



2) Nanas Manis

a) Mata nanas saiz besar
b) Bentuk nanas melonjong
c) Warna merah kekuningan
d) Bau nanas manis

Heheh tu saje la..yang penting masa membeli tanya penjual la untuk kepastian sama ada nanas tu manis ker tak ;)
ok dah...

Jom Layan Lagi!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...