Followers

Saturday, February 18, 2012

My Thought

Assalamualaikum..

Saturday, Feb 18th 2012

Hemm kenapa perlu highlite kan tarikh harini? hehe..

Sebab hari ini ayah dah mula kelas..
Sebab dalam hati ni macam-macam kerisauan yang melanda..
Sebab dalam minda ni macam-macam perkara yang difikir..
urgh~ Risau sebenarnya..

Risau dengan masa depan..

Risau..

Adakah diri sudah cukup beriman kepada Allah?
Adakah didikan terhadap anak-anak sudah cukup baik dan menepati apa yang Allah suruh..
Adakah diri sudah cukup baik untuk suami dan anak-anak sesuai dengan syariat islam? :(

Setiap hari berfikir benda yang sama..setiap hari cuba untuk memperbaiki..
Bersabar dengan apa jua keadaan walau sepenat mana pun diri ni..
Namun masih juga terkandas dek kerana hilang sabar walau sesaat :(..
Ya Allah, penyesalan hadir..

Kadang-kadang leka dengan nikmat dunia..
Lupa sekejap dengan akhirat..
Ya Allah, inilah ujian mu..terkandas lagi..
Taubat lagi..
Adakah dosa-dosa ini suda diampuni Allah? Hanya Allah yang mengetahui..
Yang penting, cuba lagi untuk lulus dalam exam Allah ini huhu..

Kadang-kadang terfikir, kalau lah Allah tarik nafas ini dari jasad..
Ya Allah, tidak dapat ku bayangkan keadaan ku dalam alam barzakh..
Adakah kuburku seluas 70 hasta? atau sebaliknya?
Adakah diri ni boleh lulus dalam setiap ujian Allah?

InsyaAllah..
InsyaAllah..
Cuba untuk buat yang terbaik..
Cuba lagi untuk ISTIQAMAH..InsyAllah..

Thursday, February 16, 2012

Pencanai Karipap


Assalamualaikum semua :)

Alhamdulillah..dapat juga beli mesin pencanai karipap ni..
Tapi sebenarnya ini mesin pasta. Mesin buat mee..hehe
Sekarang mmg amat mudah la buat karipap :D..dah seminggu beli, dah 3 kali buat karipap hehe
Alhamdulillah rezeki..
Inilah namanya nikmat dunia..hihi

Seterusnya kalau ada kesempatan nak buat home made mee pulak..
Nak jugak rasa mee buatan sendirik..hihihi
takper, sabar..

Wednesday, February 15, 2012

Budak Kecik Ni Dah Besor Dah~







Adik: Hari ini adik dah 4 bulan 3 hari. Banyak dah adik tau,

1: Ketawa
2: Mengiring
3: Emotional
4: Pandai berinteraksi bahasa baby

Setakat ni tu jer yang adik tahu. Penat tau belajar semua ni..
Sampai meraung raung angkat punggung hukhukhuk
Maklumlah dah 7.7 kilo..huhu
Yang pasti adik belum lagi start makan tau..minum susu ibu jer ^_^

Ayah pula dah ada moto~ tenyum2 jer ayah pasal dah ada backup katanya hihihi
Ok la nak sambung tido~~ zzzz

Thursday, February 9, 2012

Mangga ooh Mangga

Pagi2 dah ada rezeki..
hehe alangkah bestnya buah mangga yang ditunggu tunggu masak..
Selamat dimakan!


Kuih Buah Melaka

Update: Resepi doh karipap aritu dah diupdatekan balik..boleh cek di sini

Aritu buat kuih ni..senang sangat..
Dan juga sedap sangat..hihiih

Bahan2

1) Tepung pulut
2) Air secukupnya
3) Pewarna
4) Gula melaka
5) PArut kelapa

Cara2

Uli tepung pulut dengan secukup air yang telah diwarnakan dengan pewarna hijau
Uli lah sampai tepung tidak melekat di tangan.
Ambil sedikit doh, bulatkan, masukkan gula melaka yang di potong dadu
Buatlah sampai doh tepung pulut habis.

Didihkan air di kuali ataupun apa sahaja yang boleh digunakan.
Agak2 suda mendidih, masukkan doh bulat sehingga masak.
KAlau nak tau keadaan doh tu sama ada masak atau tak, doh tu akan timbul.
Tapi saya masak bagi lama sikit..supaya gula melaka dalam doh tu cair :)..
Lepas masak, angkat..terus salutkan dengan parut kelapa..

P/s: Saya beli parut kelapa kering yang suda di pek. hihi..takut sakit perut pny pasai..kkekekke

Taraaaa~ dah siap :)


Aktiviti Bersama

Assalamualaikum :)

2-3 hari lepas..dah tak tau bila :)
Sebab Tiba2 buzy pula..mak bapa masuk hospital..
Tapi alhamdulillah dah kluar dah 4 6 hari lepas :)..

Petang tu beli kad bod..3 keping..
bermacam warnalah..ping gelap, hijau gelap dan hijau muda..
Sampai jer rumah, anak2 sibuk nak buat benda ni..huhu dah la nak buat karipap, sibuk nak solat lagi.adik amal lagi nak menyusu :(( ...nangess~~
nak tak nak, suruh mandi, mandikan adik..siap solat, dah buat benda ni..huhuhu belom masak lagi tu..sabar jer la..
Tapi ni lah hasilnya ^_^"!

Tarraaa~







Action jer lebig budak2 nih :D ..

Jom Layan Lagi!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...