Followers

Monday, April 25, 2011

Tamu Tuaran

Kemarin sempat jugaklah pegi tamu tuaran. Dari rumah awal giler..lepas je solat subuh adelah sejam lepas tu kami bertolak dari rumah..sebab susah nak dapat parking. Maklumlah masa orang nak membeli belah keperluan dapur..time Tamu ni memang ramai giler org. Pasal sayur mayur murah-murah jer ;) ..hehe

Yang ni 400gram Rm 5.00 saya beli..huhu nak cendawan goreng punya pasal kan. Beli jer..


Haa~ ikan masin ni, RM8.00 Sekilo..huhu


Nampak tak kacang panjang tu? Yang sebelahnya tu daun kacang panjang..kalau saya masak, main rebus jer. Takpun dibuat ulam dengan sambal belacan ;)..hehe Rm1.00 seikat


Yang ni pula, kami panggil sayur tayahan. Sayur ni, selalunya petani yang jumpa :)..masa anak padi nak tumbuh, dia tumbuh sama2 dengan anak padi tu haa..kalau ada sesapa pernah pegi sawah, memang akan jumpa sayur ni..sedap tau. Dibuat bubur pun sedap, tumis pun sedap..rebus pun sedap jugak! Aritu tanya RM2.00 seikat la pulak..huhuh

Dalam plastik tu pulak, yang kehitaman tu siput sungai.. :)
Sayur dalam plastik tu kami panggil sayur campur..hehe slalu rebus jer..sedap~ mcm-mcm rasa :D


Seakan-akan batang penyapu tu, tu la yang dinamakan Tuhau..heheh kupas dulu kulitnya, batang dia yang paling lembut tu lah dihiris hiris dibuat jeruk :D


Jagung cuma RM1.50 jer..ada jugaklah RM2.00..kena pandai cari lah kan. Saya beli ni jer..2 bungkus..hehe


Ketam ni, aritu tanya sekilo RM20.00..mak ai~ mahal jugak..huhu dulu RM7.00 jer..


Ikan kerapu..takde tanya lak berapa sekilo..


Ikan-ikan~


Suasana tamu tuaran..Ni dkat depan sungai tuaran






4 comments:

  1. wah rajinnya p tamu, wawa lama sudah ndak p v kalo p pun ptg2 p pasar malam jak

    ReplyDelete
  2. @Bunda Awwa
    Pok barang murah jak ba tu wawa. Kalau pg pasar malam mahal ba..sayur seikat 2ringgit :((

    ReplyDelete
  3. Jual ka tu? Teringin mau makan sayur tayahan.. huhuhu

    ReplyDelete
  4. Jual ka tu? Teringin mau makan sayur tayahan.. huhuhu

    ReplyDelete

Jom Layan Lagi!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...