Followers

Friday, April 1, 2011

Mee Sup Kota Belud Sabah!!


Gambar dicopy dari blog: http://kabashitor.blogspot.com


Amboiii~ dah lama rasanya tak makan mee sup kota belud ni. huhu..
Masa zaman kecik-kecik dulu..zaman sekolah rendahlah kan..setiap kali pegi pekan kota belud ni, makanan wajib Mee Sup ni lah. Yela, dulu masa tinggal dengan mak bapa bolelah slalu mkn mee sup ni..huhuhu

Ish3 teringin sangat nak makan. Tapi dulu saya dok makan dekat kedai cina ;P..hahha
Almaklum lah masih dengan agama lama kan..tapi kami pilih kedai jugaklah. Sebab agama kristian yang kami anuti dulu pun haram makan Daging Kinzir ;) ..huhu. Dulu jarang sangat restoran muslim hidangkan Mee Sup ni dekat kota belud. Yang banyak cuma kaum cinda dan kadazan jer..muslim lebih kepada Soto. Tapi tak berapa digemari oleh orang ramai masa tu. Tapi sekarang dah restoran muslim yang hidangkan mee sup ni..maklumlah, sodapp!! ;)

Oh ya, sekarang harga mee sup ni dekat Kota Belud, Mangkuk paling besar RM4.00..yang kecik RM3.50
huhu..dah naik harga dah..maklumlah sekarang harga barang semua dah naik..huhu

Ish3, tak sabar balik Kota Belud~~ huhu

7 comments:

  1. Haha... gambar ni sebenarnya saya ambil masa saya di Johor... Oleh sebab terlalu mengidam mau makan mee sup, so kami berpakat sama kawan2 n kazen2 buat mee sup... Saya belajar dari kawan saya buat mee sup... jadi juga... hahaha... Lain kali kalau kamu mau resepi dia, saya boleh bagi juga... hehe...

    ReplyDelete
  2. @Holly Sapikit
    Bah share la resepi dia..mo juga cuba kan. Sebab tiada tempat lain jual mee sup yang sedap area kk. nanti sy copy jak resepi dr blog ko..heehe bulih ba kan?

    ReplyDelete
  3. Wah...sodap ni, vv cpt tah mintakan resepinya nanti tumpang sekaki la ya...
    V, menu nasi ayam tu nanti kita share arr

    ReplyDelete
  4. @Vielyns... sudah saya buat resepi khas untuk ko... haha... tingu di blog saya...

    ReplyDelete
  5. @Bunda Awwa
    hehehe tu la wawa..nanti share ya wawa. ;)

    ReplyDelete
  6. @Holly Sapikit
    Makasih ya holly hehhe nanti sy copy jak bualat2 ar ;)!

    ReplyDelete

Jom Layan Lagi!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...