Followers

Friday, March 4, 2011

Kecoh Satu Rumah

Assalamualaikum, salam sejahtera :)..

Huhu kesiannya blog ni, dah 2-3 hari tak kena update..tak per..ni kali lah kan :P..orang sabah cakap update berabis..hahahha

Okehlah, alkisahnya semalam...tengah bercerita-cerita dengan ayah, kelip-kelip mata ade pulak
seekor ular tengah bergayut dekat dinding rumah. Amboi pakar sangat sebab tak jatuh-jatuh. Saya ni dah seram sejuk, ayah pulak suruh amik penyapu. Nak jolok katanya. Saya ni memang tak nak, tapi ayah cakap, jangan lambat..nanti dia lari pegi tempat lain pulak.


Bemulalah adegan yang mencemaskan..hehe mula-mula ayah jolok ular tu, ular tu tak nak melilit dekat penyapu. Nak jugak dia hidup berdikari kekdahnya..hehe
Pastu ayah amik baldi..konon-konon nak bagi masuk dekat situ. Tapi saya cakap..tak yah la..nanti tengah nak bawa keluar digigitnya gigi kita pulak. Takper, ayah cakap takde pilihan, lilitkan dia dulu dekat peyapu ni. Tengah ayah buat kerja, anak-anak saya kawal. Yang sadisnya, anak-anak bukannya takut dekat ular tu..dorang pun turut ingin menangkap! Yang membuatkan kami cemas, tengah ayah alihkan ular tu..terlepas la pulak, apa lagi anak-anak ni bersorak bersuka ria?? amboi macam pesta~ "amboi, korang ingatkan benda main-main ker"? saya yang cemas ni mula la pening kepala dengan anak-anak ni..hahah disuruh dorang diam tak nak, biar jer la..

Ayah pula masih dalam usaha nak tangkap ular tu. Jatuh pula dekat lantai..saya punya lari hahahha~ ayah pula dah bising nak minta amik tuala. Saya dah seram sejuk..cuma lemparkan jer dekat ayah..ular ni pula tengah pusing2 keliling rumah. Korang tak takut ker?

Yayah tekap punya tekap, tak dapat juga..cuma ekor jer yang dapat ditangkap..cari2 kepala ular tu menyorok pula dekat almari. Huhu disitulah bermulanya detik tak dapat nak tido..sebab? ular tu berjaya menyorok dekat almari tu! nak buat macam mana? cari punya cari tak jumpa..saya ni dah takut..ayah pula relax jer. tak takut ker? Oleh sebab tak dapat cari, maka pencarian pun ditamatkan sebab dah jam 12 tgh malam dah..cari pun dah mengantuk..doa banyak2 jer spy ular tu tak kacau kami tangah malam ni. Menyorok la sana wahai ular oii~ kami nak tido..huhuh

Sebab takut kena kacau dek ular tu kami pun panggil Amoi..heheh Amoi si kucing betina kami..heheh atleast, kalau ular tu menyusur p mana-mana, boleh amoi kerjakan :P. Amoi dan anak-anak tido dalam rumah hari ini..kami pon tido lah..sampai pagi ni masih lagi takut-takut..huhu harap2 lari ular tu..


Kira macam ni la ular semalam tu..ada warna hijau dekat bawah kulit dia


Semalam ular tu tak sempat tangkap gambar sebab dah terlampau takut dah

Gambar ni saya mbik dari blog lain :)

8 comments:

  1. v..kalo wawa mana wawa dapat tdo tu biar sampai pagi besar ka ular tu ish bahaya mcm mana ular tu boleh mmasuk rumah p la kemas2 v mana tau ada bawah almari ka bahaya tu

    ReplyDelete
  2. huhu tu la wawa..memang di belakang almari tu. sampai skg xtau macamna status dia..ada lagi ka tiada..huhujam 1++am baru tido semalam..huhu..

    ReplyDelete
  3. tak juga besar sangat wawa..mcm sebesar jari kelingking jak..ntah macamna ular tu masuk rumah..jangan jak jin yang mo kacau2 kan..huhu

    ReplyDelete
  4. ular...? eeeeeee, boleh melatah dibuat nya kalau tgk ular...histeria. Nasib baik tak terjadi apa2.
    Kadang2 ular ni dia sesat...tumpang lalu.

    ReplyDelete
  5. hehehe tu la santai..mmg ular sesat tu. jgn jer jin huhuhu...syukur alhamdulillah, xde pape yg jadi :)

    ReplyDelete
  6. hehhe tu la asid :D..nasib baik dah kena tangkap..kalau tak, memang tak lena tido..

    ReplyDelete

Jom Layan Lagi!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...