Followers

Thursday, May 6, 2010

Lagi Gambar Sayur2ku..






Heheheh ni dia..sebenarnya aku ada juga tanam ulam raja. Anak pokok ulam raja ni aku jumpa
dekat depan rumah sana..hehhe. mana la tau kan ada hasilnya..tak juga rugi :) ..oh ya, sempat lagi aku semai benih sawi tadi :) ..





Haaa..Ni Pula Benih Sayur Tu Dah Besar Sket..






Baru jer snap pagi tadi..
Tapi masalahnya skg ni belih cili tu berlebihan la pulak..huhu
Kesiannya belum ada tempat lagi. Aku belum pindahkan anak pokok cili tu dkt tempat lain..
Sebab tu la..sayang betul kan? Huhuhu sabao jer la..masa aku tengok2kan sayurku tu, anak aku buat hal la pula dah..dicabutnya pokok tomato tu :(( ..huhuh mmg aku sayang betul anak2 pokok ni..heheh nasib baik tak mati anak pokok tu..
Ala..terpaksa lah bawa turun kolam renang dorang..hhuhu membazir air jer..tp apa boleh buat
untuk anak2 ku ni..hehhe.. :)

First Time Berkebun..





Assalamualaikum :) ..
Aku lebih biasakan diri sebagai aku dalam blog ni..heheh..
Oleh sebab ayah selalu ajak turun bawah rumah kemas belakang rumah tu,
maka tercetuslah idea nak berkebun..hehe ayah kata boleh ringankan bebanan membeli
sayur tetiap minggu dekat pasar..huhu~

Senarai jenis sayur yang aku tanam setakat nih

1). Kacang botol
2). Cili merah
3). Ni aku tak tau namanya..(dia mcm kangkung tp xjuga, dia ada lendir2 sikit klu masak)
4). Tomato


Jom Layan Lagi!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...